სტანდარტი სპორტში

ჯანმრთელობა და უსაფრთხოება
მოძრაობა და მოტორული უნარ-ჩვევები
აქტიური მონაწილეობა
სპIV1.1.
მოსწავლეს შეუძლია
დაიცვას პირადი ჰიგიენისა
და უსაფრთხოების წესები
სპ.IV.2.1.
მოსწავლეს შეუძლია
ფიზიკურ აქტივობაში
მონაწილეობისათვის
აუცილებელი მოძრაობითი
უნარ-ჩვევების წარმოჩენა
(
გადაადგილება: გაქცევა, გამოდევნება;
მანიპულირება: ფეხით
დარტყმა, დაჭერა;
წონასწორობის
შენარჩუნება: სხეულის
სიმძიმის გადატანა ერთი
ფეხიდან მეორეზე, ან
ერთი ხელიდან მეორეზე)
სპ.IV.3.1.
მოსწავლეს შეუძლია
მონაწილეობა მიიღოს
ძირითად ფიზიკურ
აქტივობებში, რომლებიც
აუმჯობესებენ მის
ჯანმრთელობას.
სპ.IV.3.2.
ფიზიკურ აქტივობებში
მონაწილეობისას მოსწავლე
ეუფლება სასიცოცხლო
უნარ-ჩვევებს (პრობლემის
გადაჭრა,
გადაწყვეტილების მიღება,
მიზნის დასახვა,
ადამიანებთან
ურთიერთობა).

წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები და მათი ინდიკატორები
მიმართულება: ჯანმრთელობა და უსაფრთხოება
სპ.IV.1.1. მოსწავლეს შეუძლია დაიცვას პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხოების წესები.
შედეგი თვალსაჩინოა, როდესაც მოსწავლე:
· აღწერს ადამიანისათვის ჯანმრთელობის მნიშვნელობას და ჯანსაღი ცხოვრების წესის უპირატესობას;
· ასახელებს ფაქტორებს, რომლებიც გავლენას ახდენს რაციონალური ტანადობის განვითარებაზე (დიეტა, ვარჯიში);
 ფეხით, თვითმგორავით ან ველოსიპედით გადაადგილებისას იცავს მოძრაობის უსაფრთხოების წესებს;
 ცნობს და იყენებს გრაფიკულ პირობით ნიშნებს (პიქტოგრამებს), რომლებიც ხელს უწყობს ადამიანის სწორ და უსაფრთხო ორიენტირებას საზოგადოებრივ ადგილებში;
· აღწერს თამბაქოს ხანმოკლე და გრძელვადიან ზეგავლენას აქტიური და პასიური მწეველის ჯანმრთელობის მდგომარეობაზე;
 ჩამოთვლის იმ ფაქტორებს (ტელევიზია, რეკლამა, გარემო), რომლებიც გავლენას ახდენს ადამიანის გადაწყვეტილებაზე, იყოს თუ არა თამბაქოს მწეველი.

მიმართულება: მოძრაობა და მოტორული უნარ-ჩვევები


სპ.IV.2.1. მოსწავლეს შეუძლია ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვის აუცილებელი მოძრაობითიუნარ-ჩვევების წარმოჩენა (გადაადგილება: გაქცევა, გამოდევნება; მანიპულირება: ფეხით დარტყმა,დაჭერა; წონასწორობის შენარჩუნება: სხეულის სიმძიმის გადატანა ერთი ფეხიდან მეორეზე, ან ერთიხელიდან მეორეზე)
შედეგი თვალსაჩინოა, როდესაც მოსწავლე:
· რიტმული ვარჯიშის დროს ერთმანეთს უხამებს სხვადასხვა სახისა და სისწრაფის მოძრაობებს, მუსიკის თანხლებით ცვლის რიტმს;
· იყენებს გუნდური თამაშებისთვის (ფეხბურთი, კალათბურთი, ფრენბურთი, ხელბურთი, რაგბი) აუცილებელ ძირითად ელემენტებს;
 რბენის დროს სხვადასხვა მანძილიდან მიზანში ისვრის ბურთს, გადასცემს სხვა მოთამაშეს;
· დრიბლინგისას სწრაფად აჩერებს ბურთს, ფეხით გადასცემს სხვა მოთამაშეს;
· ხელებით ეკიდება ძელზე, ტანვარჯიშულ კედელზე და ბაგირზე, აიწევს, ქანაობს, ცვლის ხელს, გადაადგილდება ხელების მონაცვლეობით;
· ინარჩუნებს წონასწორობას ტანვარჯიშულ სკამზე, დვირზე გავლისას, ასრულებს სხვადასხვა სახის ვარჯიშებს ტანვარჯიშულ კედელზე;
· დაბალი სიმაღლიდან ჩამოხტომისას იცვლის დახტომის ადგილს და მიმართულებას;

მიმართულება: აქტიური მონაწილეობა

სპ.IV.3.1. მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობა მიიღოს ძირითად ფიზიკურ აქტივობებში, რომლებიცაუმჯობესებენ მის ჯანმრთელობას.
შედეგი თვალსაჩინოა, როდესაც მოსწავლე:
· მონაწილეობს პროგრამით გათვალისწინებულ ფიზიკურ აქტივობებში;
· მასწავლებელთან ერთად გეგმავს და რეგულარულად ასრულებს მისი მიზნებიდან ან ჯანმრთელობისა და სხეულის აღნაგობიდან გამომდინარე აუცილებელ ფიზიკურ ვარჯიშებს.
სპ.IV.3.2. ფიზიკურ აქტივობებში მონაწილეობისას მოსწავლე ეუფლება სასიცოცხლო უნარ-ჩვევებს(პრობლემის გადაჭრა, გადაწყვეტილების მიღება, მიზნის დასახვა, ადამიანებთან ურთიერთობა).
შედეგი თვალსაჩინოა, როდესაც მოსწავლე:
· გეგმავს ფიზიკურ აქტივობას, განსაზღვრავს მიზანს და ადგენს სამოქმედო გეგმას (განსაზღვრავს, ვინ შეიძლება დაეხმაროს მიზნის მიღწევაში, როგორ უნდა გაიგოს, მიაღწია თუ არა მიზანს);
· იცავს თამაშის წესებს და ეტიკეტს; ღირსეულად ხვდება როგორც მოგებას, ისე წაგებას;
· პატივისცემით ეპყრობა სხვა მოთამაშეებს (საუბრობს თავაზიანად, ყურს უგდებს სხვის აზრს, კორექტულია კამათის დროს);
· კორექტულად ამბობს უარს მისთვის არასასურველ შემოთავაზებაზე; ასახელებს არგუმენტებს საკუთარი პოზიციის დასასაბუთებლად. 



No comments:

Post a Comment